(od 1955 Kronreif, Trunkenpolz und Mattighofen, Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen„, „Kussin, Trunkenpolz und Moser„)

Dejiny firmy KTM siahajú až do prvej polovice 20. storočia.

V roku 1934 založil Hans Trunkenpolz v mestečku Mattighofen zámočnícku dieľňu.

Ešte pred vojnou začal s predajom motocyklov DKW a automobilov Opel. Jeho podnik sa stal jednou z najväčších opravovní horného Rakúska. 

V roku 1940 ho povolali do Wehrmachtu. Do jeho návratu podnik viedla jeho druhá manželka. Počas II. Svetovej vojny boli nútení opravovať dieselové motory a nákladné autá pre Wehrmacht. 

Po skončení vojny sa podnik naďalej venoval oprave nákladných áut, ktoré boli veľmi potrebné pre znovuvybudovanie zničenej krajiny. Firma sa postupne začína venovať aj výrobe autodielov. 

S týmto biznis modelom fungovali viac menej úspešne až do roku 1950, kedy dopyt po opravách a náhradných dieloch poklesol. V povojnovom Rakúsku zároveň rástol dopyt po lacných ale spoľahlivých dopravných prostriedkoch, a tak firma začína uvažovať o produkcii motocyklov.

S vývojom prvého vlastného motocykla sa začalo v roku 1951. Vybavený bol 98ccm Rotax motorom a prototyp bol predstavený vo Viedni v roku 1953 pod označením Moser-KTM R100. Tu sa aj prvý krát objavil názov firmy – KTM – aj keď ešte ako producent motocyklov. 

 Firma sa odvtedy venovala hlavne produkcii mopedov a ľahkých motocyklov. 

Po smrti zakladateľov firmy Enrst Kronreif (1960) a Hans Trunkenpolz (1962) prebral vedenie firmy Hansov syn – Erich Trunkenpolz.

Od roku 1964 začala firma KTM vyrábať bicykle pre Americkú značku „Fleetwing“ ako posilnenie produkcie v turbulentných ekonomických časoch, a v roku 1989 oslávila firma 1 milión vyprodukovaných bicyklov.

V roku 1991 sa firma KTM Motor-Fahrzeugbau ocitla v konkurze a tak oddelením vznikla firma KTM Fahrrad GmbH. 

V roku 1995 sa firma ocitla v konkurze, až kým ju v Januári 1996 prevzala podnikateľka z Taiwanu Carol Urkauf-Chen, ktorá ju zachránila pred platobnou neschopnosťou. Už v rodnom Taiwane obchodovala s bicyklovými rámami a vďaka týmto aktivitám sa dostala do Európy, a následne do Rakúska, odkiaľ pochádzal jej manžel Hermann Urkauf, s ktorým sa neskôr rozviedli.

Pod jej vedením sa vo firme optimalizovali výrobné procesy a od roku 1997 je v obchodnom registri uvádzaná ako jediný vlastník. 

V roku 1998 sa v Mattighofen prestali vyrábať bicykle s oceľovým rámom. V rok 2001 sa spustila Akrylová lakovňa rámov, čo bol veľký krok k tomu, aby sa bicykle mohli označovať „Made in Austria“.

Vďaka jej vedeniu sa firma pravidelne nachádza v rebríčkoch bicyklových značiek na popredných priečkach v rámci Európy.

Od roku 2000 sa stali eBiky pevnou súčasťou modelovej rady KTM. Zo začiatku ponúkala firma iba mestské elektrobicykle, no postupne začala rozširovať portfólio aj o športovejšie trekk-ové a horské modely. 

Vďaka šikovnému inžinierstvu, kvalitnej výrobe a atraktívnej ponuke modelov produkcia aj obraty firmy každoročne rastú. V roku 2018 sa vyrobilo 150tisíc kusov eBikov a 200tisíc kusov neelektrických bicyklov pre sezónu 2019 a firma plánuje produkciu ďalej rozširovať, s odhadovaným cieľom 180-200tisíc kusov eBikov ročne!

Čo sa týka pohonov, firma KTM spolupracuje výlučne s firmou Bosch a v prípade cestného modelu Macina Mezzo s firmou Fazua.

KTM samotné pritom prinieslo v segmente eBikov množstvo zaujímavých a inovatívnych nápadov, o ktorých sa môžete dočítať napríklad aj v našom Blogu tu – http://www.ebikepoint.sk/novinky-na-rok-2019-a-predobjednavky/

Zoznam všetkých našich eBIKOV od značky KTM nájdete v kotalógu našich eBIKOV .